Niciun material privind evaluarea judecătorilor și procurorilor, supuși filtrului integrității, nu a fost distrus până în prezent. Precizarea a fost făcută de Comisia Pre-Vetting, în contextul modificărilor legislative recente care au vizat procesul de evaluare. Potrivit Comisiei, toate documentele colectate sunt păstrate în format electronic.
Candidații au dreptul să solicite acces la dosarele de evaluare înainte de audiere sau în cazul în care contestă deciziile.
În trecut, Comisia adăuga în dosarul fiecărui candidat doar materialele relevante, dar după ce Curtea Supremă de Justiție a analizat anumite contestații, a decis să își ajusteze practica. Începând cu luna august 2023, Comisia a început să includă toate materialele colectate în timpul evaluării în dosar.
„Toate materialele de evaluare sunt păstrate de Comisie în format electronic. Documentele pe hârtie sunt scanate și digitalizate și incluse în dosarul de evaluare al candidatului. O copie pe hârtie a materialelor de evaluare este furnizată candidatului, la cerere, și, în caz de contestare a deciziei Comisiei, Curții Supreme de Justiție”, dă asigurări Comisia Pre-Vetting.
Comisia mai subliniază că mandatul său nu s-a încheiat, iar până acum nu a distrus niciun material de evaluare.
„Mandatul Comisiei se va încheia la finalizarea examinării contestațiilor depuse împotriva deciziilor acesteia de către Curtea Supremă de Justiție”.
În prezent, opt contestații împotriva deciziilor Comisiei se află pe rolul Curții Supreme. După finalizarea acestui proces, Comisia va transmite materialele relevante către Consiliul Superior al Magistraturii și Consiliul Superior al Procurorilor, înainte de orice posibilă distrugere.